Tuesday, February 22, 2011

situsanasini Bandung (2)

Friends...kengkawan

Seterusnya jalan-jalan di Bandung diteruskan ke Tangkuban Perahu. Gunung berapi yang sampai sekarang masih aktif dan aktivitinya diawasi 24 jam.. Pusat pelancongan yang terkenal di Jawa Barat, Indonesia..Tertarik dengan kawah gunung yang dalam dan terbuka selain daripada pemandangan yang tak dilupakan.. , lepas makan sarapan yang ringkas di hotel, macam biasa pak supir datang tepat pada pukul 9 pagi..perjalanan ke tangkuban perahu yang jaraknya lebih kurang 25 kilometer dari utara bandung. Di sekitar kawasan kawah ni terdapat ramai peniaga yang menjual cenderamata dan ada juga yang membuka kedai makan..



Perkara yang menarik perhatian adalah buah strawberry yang banyak dijual disini, kena pandai tawar kalau tak kena sembelih la.. strawberry yang dibeli tu manis rasanya, puas hati sangat... harga boleh tahan la. Perkara yang membuatkan rasa tidak selesa adalah penduduk tempatan yang menjual souveniour seperti key chain, rantai dan lain-lain ni kadang-kadang memaksa dan mengikut ke mana kita pergi..so friends bila dah sure apa yang nak dibeli baru tanya atau tawar-menawar..kalau tak kita akan rasa terganggu bila mereka mula mengekori kita, so watch out friends!!




Suasana pagi yang sejuk dengan angin sepoi-sepoi ni memang akan sentiasa diingati..udara yang segar, bau makanan panas yang dijual di tepi kaki lima memang tak tahan..semuanya nampak sedap. Ramai yang ambil gambar di sekitar kawah buat kenang-kenangan, di samping tu boleh naik kuda or poney di sekitar kawasan tempat letak kereta kalau tak larat nak jalan...hehehehe




No comments:

Post a Comment